AKTUALNOŚCI

 Wróć do strony głównej

woman in black long sleeve shirt holding black ceramic mug

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/13/UE o audiowizualnych usługach medialnych w motywie 47 mówi, że „umiejętność korzystania z mediów obejmuje zdolność, wiedzę i osąd pozwalające konsumentom skutecznie i bezpiecznie korzystać z mediów. Osoby cechujące się umiejętnością korzystania z mediów potrafią dokonywać świadomych wyborów, zdają sobie sprawę z charakteru treści i usług, a także są w stanie korzystać z całego zakresu możliwości stwarzanych przez nowe technologie komunikacyjne. Umieją lepiej chronić siebie i swoją rodzinę przed materiałami szkodliwymi lub obraźliwymi. Dlatego należy upowszechniać umiejętność korzystania z mediów we wszystkich grupach społecznych i uważnie obserwować rozwój tych umiejętności”.

 

Edukacja medialna i edukacja do komunikacji należą do kompetencji podstawowych i powinny być rozwijane i pogłębiane przez całe życie. Świadomość z jednej strony zagrożeń w świecie cyfrowym, a z drugiej - ogromnych korzyści, jakie można osiągnąć dzięki najnowszym technologiom, w tym AI, to tylko jeden z obszarów, które pomagamy odkryć i rozwinąć. Edukujemy do umiejętnego korzystania z mediów, usług cyfrowych, technologii komunikacyjnych, do bezpieczeństwa w sieci oraz ochrony bliskich, którzy również stanowią część cyfrowego rynku konsumenckiego. Szkolenia i warsztaty w tym zakresie pomogą chronić się przed treściami szkodliwymi i obraźliwymi. Kolejnym niezbędnym obszarem naszych szkoleń jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, umiejętności wystąpień publicznych, budowania i podtrzymywania relacji oraz rozwijania poczucia własnej wartości.

 

Szkolenia i warsztaty z zakresu edukacji medialnej i edukacji do komunikacji dostosowane są do różnych grup wiekowych i zawodowych. Szkolenia posiadają walor interdyscyplinarności, bazują na najnowszych osiągnięciach nauki oraz naszym doświadczeniu.

 

Edukacja medialna i edukacja do komunikacji

02 lutego 2025